Την Παρασκευή 3 Ιουνίου και ώρα 20:30, στο αίθριο του ισογείου, της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ. Ι. Κατσίγρα, θα εγκαινιαστεί η έκθεση με τίτλο: «Ισορροπίες» του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) Λάρισας
Η έκθεση παρουσιάζεται σε συνδιοργάνωση της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ. Ι. Κατσίγρα με το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) Λάρισας με στόχο να συμβάλει ουσιαστικά στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και προβληματισμό του κοινού σχετικά με ζητήματα διαφορετικότητας και ταυτότητας.
Στο πλαίσιο των επερχόμενων εγκαινίων της έκθεσης παραχωρήθηκε συνέντευξη τύπου στην οποία παραυρέθηκαν η Αντιπροέδρου κ. Άννυ Ψάρρα, η αν. προϊσταμ. του αυτοτελούς τμήματος διοικ. και οικ. υπηρεσιών κ. Ιωάννα Δεληγιάννη, ο διευθυντής του σχολείου κ. Δημήτριος Φωτίου, η αν. υποδιευθύντρια, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής κ. Ειρήνη Γραφάκου, και η εικαστικό του σχολείου κ. Αλεξάνδρα Δαλάκα.
Υπάρχει χώρος στην τέχνη για την αναπηρία?
Η δέσμευση του μουσείου για σεβασμό της διαφορετικότητας, για ισότητα και κοινωνική ενσωμάτωση δεν ήταν ποτέ πιο επίκαιρη. Η διαφορετικότητα, η προσβασιμότητα και η συμπερίληψη αποτελούν πεδίο δράσης για τα μουσεία και δίνουν φωνή σε κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες, όντας χώροι δημιουργικής ανταλλαγής και ανοικτού διαλόγου.
Η Τέχνη έχει τον τρόπο να φέρει τον άνθρωπο σε ισορροπία με το κοινωνικό του περιβάλλον αρκεί να εκφράζει και να αποκωδικοποιεί την αλήθεια. Συνδέεται δε άρρηκτα με την ελευθερία της έκφρασης.
Η Αναπηρία από την άλλη αποτελεί μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης για δημιουργία. Η διαφορετικότητα είναι αυτή που κάνει κάθε άνθρωπο μοναδικό, που μας ξεχωρίζει από το σύνολο.
Στην έκθεση πρόκειται να παρουσιαστούν έργα μαθητών του σχολείου που εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Πολλά από τα έργα προέκυψαν ύστερα από προσωπική εργασία των παιδιών, ενώ άλλα μέσα από τη συνεργασία τους με τους/τις συμμαθητές τους/τριες τους και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου. Ως στόχος των ομαδικών προσπαθειών τέθηκε η αποτύπωση των ιδιαίτερων χειρονομιών των παιδιών, η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, η ελεύθερη έκφραση, η συνεργασία και ο πειραματισμός με υφές και ανάγλυφα υλικά με σκοπό τη εξοικείωση των παιδιών με αισθητηριακά ερεθίσματα.
Τα έργα της έκθεσης απεικονίζουν την αλήθεια των μαθητών. Οι ατομικές τους εργασίες αποτελούν προϊόν «αυτόματης» δουλειάς με βάση τα ερεθίσματα από το οικογενειακό, κοινωνικό, φυσικό και ψηφιακό τους περιβάλλον. Από την αρχή κιόλας της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά εργάστηκαν συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση με κάθε αναγκαία υποστήριξη και ενθάρρυνση.
Ωστόσο, η αισθητική και καλλιτεχνική αρτιότητα δεν αποτέλεσαν κίνητρο της προσπάθειας αυτής. Καταρρίπτοντας τα στερεότυπα, η ανάδειξη του έργου επιδιώκει την επικοινωνία και τη χωρίς φόβο αποδοχή της διαφορετικότητας.
Διάρκεια έκθεσης: 3 Ιουνίου – 3 Ιουλίου 2022