Ο διακεκριμένος, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καλλιτέχνης μετά την μεγάλη αναδρομική έκθεση που του αφιέρωσε τον Φεβρουάριο και Μάρτιο το Νέο Μουσείο Μπενάκη, διαψεύδοντας το γνωστό ότι οι «εκτός Αθηνών» εκδηλώσεις τέχνης συνήθως φιλοξενούν τα υπόλοιπα της παραγωγής της πρωτεύουσας, επέλεξε τους χώρους της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας,-Μουσείο Γ.Ι.Κατσίγρα για να παρουσιάσει τα πλέον πρόσφατα έργα του.Ο Κώστας Πανιάρας γεννήθηκε το 1934 στο Κιάτο. Μετά τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον Θ. Λεκό σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη, ενώ παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα κοντά στην Ελένη Ζογγολοπούλου. Το 1956 πήγε στο Παρίσι, όπου σπούδασε λιθογραφία στην εκεί Σχολή Καλών Τεχνών, ζωγραφική με τον Andre Lhote και ψηφιδωτό και φρέσκο με τον Gino Severini. Στη γαλλική πρωτεύουσα παρέμεινε ως το 1975, με ενδιάμεσα ταξίδια στη Νέα Υόρκη, την Περσία και την Άπω Ανατολή, και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα. Το 1956 ξεκίνησε την εκθεσιακή του δραστηριότητα, παρουσιάζοντας την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα. Ακολούθησαν άλλες ατομικές, ορισμένες σε συνεργασία με τον Αλέξανδρο Ιόλα, και συμμετοχές σε ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 1984 οργανώθηκε αναδρομική παρουσίαση του έργου του στην Πινακοθήκη Πιερίδη.
Στη ζωγραφική του, που αποτελείται από σαφείς ενότητες έργων, το χρώμα είναι το στοιχείο που κυριαρχεί και συντελεί στη δημιουργία συνθέσεων με μεγάλες επιφάνειες, ενώ η χρησιμοποίηση πτυχωτού πλαστικού σπάει την παραδοσιακή επιπεδότητα προσδίδοντας ανάγλυφη, κυματιστή υφή. Με την ίδια λογική χρησιμοποίησε το χρώμα και σε γλυπτικές συνθέσεις, επεμβαίνοντας στη φόρμα γνωστών κλασικών έργων και προκαλώντας μια διαφορετική ερμηνεία τους, καθώς και στις εγκαταστάσεις και τα γλυπτικά περιβάλλοντα που δημιουργεί και τα οποία συνδυάζουν τα βασικά στοιχεία της ζωγραφικής και της γλυπτικής του.
Ο Πανιάρας για να καταδείξει την συνέχεια της εξέλιξης της τέχνης του, μαζί με τέσσερα πολύπτυχα, έργα-άξονες της έκθεσης του Μουσείου Μπενάκη που προηγήθηκε, εκθέτει για πρώτη φορά στη Λάρισα μια σειρά από νέους πίνακες μεγάλων διαστάσεων, που φιλοτέχνησε ειδικά για την έκθεσή του στο Μουσείο Κατσίγρα.
Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο με έγχρωμες φωτογραφικές αναπαραγωγές των έργων της έκθεσης.